Jesteś tutaj: Start
^Powrót na górę
Drodzy Uczniowie: biolodzy, sympatycy przyrody, estetycy krajobrazu, żywieniowcy i rolnicy, którym temat ekologii nie jest obojętny
zapraszamy do udziału w ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy Ekologicznej,
której etap szkolny odbędzie się dn. 10 stycznia 2022 roku.
Tematyka Olimpiady:
- ekologia klasyczna,
- wody i ich ochrona,
- gospodarka rolna i leśna,
- żywność i zdrowie,
- ochrona przyrody,
- powietrze i jego ochrona,
- gospodarka odpadami,
- hałas, wibracje, promieniowanie i ochrona przed nimi,
- aktualne zagadnienia społeczno – gospodarcze, związane z ochroną i kształtowaniem środowiska.
Chętnych prosimy o zgłoszenia i zapoznanie się z szczegółowym regulaminem Olimpiady (stacjonarnie, lub na Teams), do dnia 07. 01.2022 r.
Z ekologicznym pozdrowieniem Pani Karolina Chmielewska i Pani Ewa Bielecka
Tegoroczna edycja Konkursu cieszyła się dużą popularnością wśród uczniów klas I - IV Technikum. Uczestnicy wykazali się wiedzą m.in. na temat dróg szerzenia się wirusa HIV, przebiegu infekcji HIV i choroby AIDS, biologii wirusa HIV, organizacji wspomagających osoby zakażone HIV i chore na AIDS, sposobów diagnozowania zakażenia, znali również dane statystyczne.
Chociaż walka była wyrównana, największy poziom wiedzy wykazały uczennice:
I miejsce - Angelika Sidorek klasa 4PT
II miejsce – Izabela Syper klasa 3PT
III miejsce – Martyna Truchan klasa 3PT
Zwyciężczynie Konkursu otrzymały gratulacje i nagrody z rąk Pani Dyrektor Jolanty Nikścin.
Wszystkim dziękuję za udział w zmaganiach konkursowych a wygranym gratuluję!
Karolina Chmielewska
W naszej szkole odbywają się zajęcia w ramach programu “Inteligentne rolnictwo” Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi i Firmy Intel. Cykl szkoleń ma za zadanie zapoznać uczniów szkół rolniczych z zastosowaniem sztucznej inteligencji (AI) w rolnictwie.
W zajęciach uczestniczy klasa 3B4H. Młodzież poznaje zastosowanie sztucznej inteligencji w pracy i życiu codziennym.
Dużo entuzjazmu wśród słuchaczy wzbudził program TEACHABLE MACHINE. Ten prosty program stanowi namiastkę sztucznej inteligencji. Najpierw „uczymy go” rozpoznawać rzeczy, a po przetworzeniu sam określa, co mu pokazujemy. Podczas pracy z tym narzędziem uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością. Wpadli na pomysł, aby program rozpoznał czy ma do czynienia ze smartfonem czy smartwatchem, a wiemy, że różnica jest w tym przypadku bardzo subtelna, ponieważ oba urządzenia mają podobne funkcje.
Kolejnym wytworem sztucznej inteligencji są Deepfake. Co to takiego?
Deepfake to technika obróbki obrazu, polegająca na łączeniu obrazów twarzy ludzkich przy użyciu sztucznej inteligencji. Najprościej można to wytłumaczyć w ten sposób. Nagrywamy kolegę np. tabletem, następnie podkładamy film ze swoją twarzą i podmieniamy przy pomocy sztucznej inteligencji (AI). Okazuje się, że na filmie to nie my wykonujemy jakieś ruchy, tylko nasz kolega, co tak naprawdę nie miało miejsca.
Innymi przykładami sztucznej inteligencji są już wszechobecne chatboty. W rolnictwie taką sztuczną inteligencje stanowią pojazdy autonomiczne, które same określą czy daną roślinę należy podlać, nawozić, a tym samym stanowią ułatwienie w codziennej pracy.
Adam Trzyna
Galeria zdjęć poniżej:
Miło nam poinformować, że 2 grudnia 2021 r. podczas odbywającej się w Ełku Gali Wolontariatu Szkolnych Kół Caritas, uczennica klasy 3 PT - Izabela Syper otrzymała wyróżnienie za film, który ilustruje myśl bł. Stefana Wyszyńskiego - ,, Czas to miłość. Pieniądz jest znikomy, a miłość trwała”. Serdecznie gratulujemy!
Raz jeszcze gratulujemy zwycięzcom Dyktanda Niepodległościowego i Konkursu Historycznego. Julii Życzkowskiej z 2PT, Oliwii Żukowskiej z 3BTL, Agnieszce Oszmiańskiej z 4 PT, Weronice Retel z 3 BTL, Józefowi Lisowskiemu z 4 FT , Klaudii Tomaszewskiej z 4 PT oraz Alicji Orchowskiej z 4 PT. Uczniowie wykazali się o wiedzą historyczną, a także znajomością zasad ortograficznych. Nagrody i dyplomy wręczyła Pani Dyrektor Jolanta Nikścin.
Na lekcjach języka polskiego klasy 2 HT i 2 PT udowodniły, że III cz. „Dziadów” Adama Mickiewicza może być inspirująca. Zadanie polegało na scharakteryzowaniu Konrada (głównego bohatera utworu) za pomocą klocków lego. Uczniowie, wykorzystując swoją wyobraźnię i kreatywność, pokazali stosunek Konrada do Boga, samego siebie, swojej twórczości i innych ludzi. Dzięki aktywnemu działaniu Konrad pozostanie w pamięci wszystkich na długo!
Patrycja Peszka
Galeria: